måndag 22 juni 2009

Häftigt & mäktigt!!!!

*
Jaha då var dagen över,,
Det var en upplevelse av heta duga, håler på att at in allt ännu..
HÄFTIGT!
Jag antar att Rickar Wolf på Lisebergsscenen eller
Kenneth and The Knutters i kisaparken inte räknas va=)
Min första konsert avklarad..Ullevi & AC/DC..
Jag kan leva med detta=)
Vi landade nog i Göteborg framåta 13 kanske så då strosade vi på
stan, var & kollade på en affär där jag vet dom har sålt underbara
klänningar innan i Goth stil men så klart,,det var ju söndag & stängt
men sen är det nog så att dom har porrat till det lite där inne så jag
kanske ska skippa det,,,
dumt & komma i en kort klänning i lack med spets nertill ha ha ha
Nä får bli en anna helg & åka dit & kolla runt.
Peter var den enda av oss 3 som ölade så en & annan pub slank vi in
på, gick förbi Husaren & blev fika sugna,,hanen & jag delade på en
kanelbulle=))
1 bulle räcker,,,,
*
Sen yrade vi mer , kollade på folk & bara var.
Regnet kom stötvis så klart men vi hade tur att sitta inne när
skurarna kom =)
Mötte upp Ek, Björn & käkade mat..Stefan var lite "trött" så honom
mötte vi vid silverbollen..det var nog den största stunden som det
kändes jobbigt.
Massa folk överallt runt mej jag ibland kändes som om dom var
under huden på mej!
Men det gick bra!
Jag är så förbannat stolt över mej själv men jag hade aldrig nu så här
i efterhand förlåtit mej själv om jag INTE åkt!
Ställer oss i biljettkön,,vad händer då?
Jo scannern tar inte våra biljetter..jaha det behövde inte jag men
hjälper inte att tjata (peter var den enda som kom in).
Gå till biljettluckan & då verkar det som om det var bara vi på
HELA Ullevi som det inte funkade för, dom såg helt främmande
ut & sa först att dom inte kunde hjälpa oss, skulle inte tro det va!!!
Till slut 1 H senare så hade dom fixat det & vi hade fått nya biljetter
som vi kunde gå in på om 20 minuter,,
dom längsta 20 minutrarna i mitt liv hitintills.(nästan)
Under tiden vi väntade så var det en tös som hade druckit aldeles för
mycket rödvin & lättade på trycket,,bara tur att vi inte stod därunder
precis.
Rött på vitt,,,,
*
Fördelen med att "vänta" en stund på att gå in var att det inte var så
trångt!
Nu vet jag inte hur många av er som varit på Ullevi men jag bara
glodde, det var så stort , så häftigt, så mäktigt & högt!!
Min stackars hane har ju en smutta höjdskräck!
Läktarplats högt upp & brant men efter 20 min kunde han luta sej
framåt!
Själva konserten var helt underbar. Fyrverkeri i slutet oxå.
Dom spelade ca 2,5 H & den tiden bara flög iväg,,det kommer ta ett
tag innan jag kan landa känslan,för mej var den så enorm.
Tack Älskling för biljett & en helt underbar upplevelse..
et inte hur jag ska bräcka detta!
Ja om jag ska summera så var det URHÄFTIGT..
Jag är så stolt över mej själv att jag fixade detta med bara lite
tendenser men lika bra att gå ut hårt *L*
Gick bra även vid utgång, Hanen den fine & Stefan höll koll på mej
hela tiden,,ni e för goa!
Resan hem sov jag mest även att jag hade tänkt vara vaken men som
jag sa till min Hane,,,
-När jag blir stor ska jag oxå hålla mej vaken när vi åker bil =))
Var hemma vid 03,30 idag på morron & sen upp vid 07,15..
Jobb & simskola men tröttheten är värt detta.
Kvällen här blir nog spännade *asg* vi sitter här med ett halvt öra,
grilla är tanken =) & frågar varandra hela tiden..
-Va sa du nåt?
*
Theo vart & simmade idag,,lika duktig & fick beröm för sina bentag..
Det gjorde ont i mej när han blev lessen vid lämnande på dagis,,
det är ju Pappavecka men nästa vecka går han på semester..
Kaffe någon=)?
*
Tvätt & dammsuga varit på agendan idag, sen hämta Cajjo från dagis
sen handla SEN slappa hoppas jag,,är kokt i huvudet idag så det är
mindre aktivitet än vanligt i knoppen.
*
Ek & Björn kom iväg till Marocko iallafall så,,ha de så himla gott
grabbar & surfa lugnt!
*
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Så gla´ för din skull att du kom iväg och hade det bra!!
    Min första STORA konsert var också AC/DC på Ullevi för många år sen och den är alltid bevarad i minnet..ler vid tanken :-)
    Rock on!

    SvaraRadera