onsdag 13 oktober 2010

Ett måste.

Ja de var en upplevelse att mammografera ett intefinnasbröst,
men de gick det med nu väntar jag bara på svaret.
Har inte kännt något så det ska inte vara något,,det finns inte
riktigt i min kartbok mera,,kan den vägen nu !
Detta var inför min operation för att ta bort de andra bröstet.
I övermorron är det 1 år sen jag var på mammografi & fick
höra att knölen var suspekt & skulle bort...
1 år,,,
Galet , kan knappt fatta men jag lovar att känslan när jag
gick in där idag grep i mej,,,sist gick jag gråtande ut.
'
I dag på morron när jag kikade ut genom vardagsrumsfönstret
så hittade jag 2 rådjur utanför i skogskanten, attans mysigt
men attans otäckt för den stora vägen ligger inte alls så långt
ifrån,,,hoppas bara dom inte blir påkörda de små liven...
'
Mannen är fortfarande lika lyrisk över sin gura,,,spelade några
truddeluttar när han kom hem =))))
'
I morron kl 07,00 ska jag infinna mej i Eksjö, ja då är det
dags.
Dagen jag fasar för fast jag vet att jag måste.
I kombination med min Endometrios & den hormonella
bröstcancern så finns det ingen annan utväg än sterilisering
men jag HATAR det,,,ja & de på riktigt!!!!!
Jag önskar att jag kunde vara lika realistisk som Robban idag
men det kan jag inte vara,,,jag tycker det är orättvist,,,
ja så in i helvete orättvist!
Men det positiva är att Theo får desto mer kärlek ja typ all
kärlek vi har, han slipper dela.
Åh ja jag är glad att jag har honom, är lite bitter bara över att
inte vi fick valet att få bli föräldrar.
Men jag får vara bitter,sur,arg & lessen,,,en stund!
Måste tillåta mej det,bara en liten stund.
Har systra Snorskan med mej som håller min hand!
Älskade syster,,,tack!
'
Har lovat Anna dyrt & heligt att "leka" normal i morron &
dvs att inget konstigt ska hända *L*, jag har ju haft en tendens
till att det blir konstigt efter mina operationer.
Jag kan vara lite svårväckt efter narkosen berättade Robban
,för jag minns inte,men ska göra mitt bästa för att vara "normal".
'
Nu blir det lite mysamat med Hanen & sen sova tidigt.
'
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Wow- så nu åker ditt andra bröst av ! Lycka till! Tror jag ska göra det samma!
    Hittade hit via Elisabeths blogg.
    Jag fick "min " bröstcancerdiagnos lite innan du- i juni 2009, men hade mistankar 8 månader innan- tyvärr ville inte läkare x2 lyssna.
    Hoppas din operation går bra !! Lycka till
    og du- fantastisk att du var med i tidning m din kompis o visade fram ditt liv !
    Klem INgrid

    SvaraRadera
  2. BRA! inga dumma "komplikationer" för då blir jag Arg och du vill inte se MEJ arg...ELLER HUR:)?

    alla mina tankar till dej o din morgon dag. vi låssas att detta är ditt val nu, att det bara är "rutin" och sen får vi deala med allting efteråt.
    TACK ingunn för du är sån fiin systerYster till lilla anka:) värdefull är du!
    förbannade operationer..MEN du får tänka på att du faktiskt får gratis-mackor på uppvaket! si där, inget ont som inte har nåt gott med sig!:)
    storkramen!!!

    SvaraRadera