onsdag 6 oktober 2010

Hur svårt är det att plocka upp ...

...skiten från sin hund eller hundar, finns ju påsar i alladess olika
kulörer med eller utan tryck på...
Hos oss skiter hundarna på stenarna vid parkeringen.
'
Ja inte ska ni tro att ägarinnan plockar upp, finns flera stenar som
är bajsade på,
Theo trampade skon i skit idag när vi gick över gräsmattan här
ute på gården.
Vi bor ju inte I skogen utan vi har skogen BAKOM våra
hus....
Är ju inte så "skitsvårt" att plocka upptycker jag iallafall.
'
Sen ska vi grattulera Vetlanda till SM guld i Speedwayen!
Göttans är ju några år sen nu=)
'
Nu är köket snart klart, nya gardiner uppe,,
JAPP dom e tillome strykna,,,aja aja börjar snart bli en vana nu =)
Mysigt blir det iallafallen.
'
Nu ska jag nog sova mej en stund, i morron är det uppdrag
kuligt sådan.
'
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. oj oj oj... spännande! ska du baka en kaka till fredag? En god morotskaka?? jammi gött.. eller ska jag ta med en näve påse go dricka då o en pöse chips ;) natt natt

    SvaraRadera
  2. ja det Är hiskeligt svårt att plocka upp hundbajs....därför går jag helst i skogen där det inte är så farligt om man missar nån "hög"...Bamsen bajsar gäärna högt ex på sten, så han får man alltid plocka upp efter för den ligger ju där somen "trofe" o lyser...
    men ...det menar du man inte BEHÖVER göra då:))
    för om inte Dom plockar upp hos dej, då behöver väl inte jag göra det heller:)))

    skämt åsido, sånt där är äckligt rent ut. vet du VEM det är, så kan du gott ta endag o plocka hundbajsar, fyll en påse o lägg i hennes brevlåda med en lapp:- Du glömde nåt...!

    k-ra-a-m

    SvaraRadera