måndag 11 oktober 2010

Ett pling i natten =)))


Kan inte riktigt släppa detta med mitt nattchokladätande, känns
märkligt att inte minnas...kanske ska be Hanen köpa plingpling
skorna iallafall så han hör när jag är uppe & traskar på natten =)
pling pling i natten!!
'
Nu är alla papper skrivna & klara så nu kan jag berätta att
1:a nov börjar min man sitt nya jobb,,,han ska bli
fukttekniker.
Är så gla för hans skull, efter 17 år som vaktmästare i komunen
så behöver han ha ett jobb där han kan få utvecklas...
Ska bli spännande =))))
'
Hade min första kuratorkontakt idga oxå, jobbigt men ändå
inte men känner förtroende för henne så det ska bli bra detta.
Så nu ska jag rensa i röran & lära mej hitta verktygen i livet
vi hann ju långt ifrån allt idag i historiken men en uppgift fick
jag med mej till nästa gång.
Jag har ju insett att min ångerst är ju långt tillbaka i tiden
det som jag kan erinra är 2004 som det började att riva
ordentligt & sen har det bara byggts på med en de ena & en
de andra.
Kommer bli tufft men nyttigt!
'
Nu tänkte jag svida om & bege mej till baksidan & vintra
uteplatsen & framsidan, slänga blommor & sopa lite.
De är ju torgdag här i stan i morron så då kankse jag ska
inhandla lite ljung.
Sen blir det rotmos till midda idag,,min rotmostarm tog
övertaget igår så idag ska vi proppa i oss massor =))))
'
Vad får ni till midda idag?
'
Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. åh snälla KÖP SKORNA for the love of gååd:-)

    kurator ä bra. hoppas på att få nån ja med så jag kan börja ösa ur min källa av upplevelser hittills.

    Grattar din käre make te jobbet, tror han kommer trivas kanin-onens!
    ja midda? falig-korv ville nog barna ha eller nåt.
    själv...gissar jag på grönsaks-soppa eller tomatsoppa med tvåhundar vitlöksklyftor i ( sen får Min käre Edward säga va han vill, får la hålla för näsan eller nået?:)
    KRAMEN

    SvaraRadera
  2. Ååååååååååååååå gratta gubben från oss! roligt för honom! kanske kan din gubbe lägga ett gott ord om min gubbe på hans gamla jobb ;)

    kram

    SvaraRadera
  3. Men det är ju strålande. Skicka omgående hem Robban till mig, för igår hittade jag en silverfisk I SOVRUMMET...!!!! Kanske hade den bara lurvat vilse.....

    Och ang. dina nattliga vanor... Såg en dokumentär på tv om en kvinna som tillagade hela måltider om nätterna, i sömnen... som hon sedan tog med sig in och åt i sängen..... då kan du ju passa på att göra matlåda till guuben också =)

    SvaraRadera
  4. Så välbehövligt att prata ut med någon som är utbildad, när det gäller ens problem! Gör samma...
    Och KUL för R med nytt jobb, låter som vindarna vänt i Ankboet! :-)
    Kramen

    SvaraRadera