fredag 15 oktober 2010

Ångerst,,,


I dag vaknade jag vid 03.30 & kände att jag hade ont i ryggen
snurrfaktorn är ju en aning begrtänsad nu på natten =)
Kände mej pigg så jag gick upp & bryggde kaffe & kollade
tradera, lite värktabletter oxå.
La mej vid 6.30 igen & somnade om till 8.30.
Theo hade bestämt sej för att göra frukost till mej idag så jag fick
snällt ligga kvar i sängen tilla han vara klar..
Hjälpte honom bara med kaffet...
Lilla kärlekstrollet va =)
'
Annars har det varit en lugn dag, Theo varit helt underbar &
lyssnat på mej, lekt med kompis & när Robban kom hem så
slocknade jag i soffan några timmar.
'
Har haft ett kryp i mej idag, ångerstklorna har klamrat sej
fast i mitt innre, hoppades att jag skulle ha sovit bort lite men
de vete sjutton,,,känner det komma smygandes.
Men de finns ju piller för det med =)
'
Nu ska jag bara vara, kolla på Glamour, be Hanen byta
omslag på såren & käka glurr ikväll...
'
Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. oh jag har hittat ännu ett knep mot herr ågren!
    fånigt fånigt men funkar!!
    -ANDAS MED MAAAGEN.
    visst låter det enkelt, men jag själv har märkt att med ågren brevé, andas jag ytlig andning med fokus ( omedvetet) med att bröstkorgen höjs o sänks. nu har jag i två dagar (wow) fokuserat med att ta långa koncentrerade djupa andetag och verkligen ha koll på att det är maagen som åker in och ut typ:)
    o det funkar!

    enligt KBT så är ju andningen kroppens alldeles egna "stopp o start-knapp"
    vid ågrenbesök, är det para..blabla-sympatiska systemet som signalerar fara, igång, vid koncentrerad andning, får kroppens celler signal om att" faran är över" och börjar funka normalt...

    så FOKUS på andning. big tajm!

    tänker möe på dej, förstår vad du går igenom även om det är lite för stort att ens sätta ord på,
    men all energi på glada frisk-tankar, nåt annat tillåter jag inte hos mej just nu:)

    kom nu ihåg att testa ANDNING kräver lite koncentration, rätt som det är så andas man vanligt igen, men då sätter man igång mag-andningen igen.
    herr ågren stannade i vetlanda Jippi

    storkram bästaste Anka!:))

    SvaraRadera
  2. Tack för att du lämnat en kommentar och så jag hitta till din blogg :)
    Har inte hunnit läsa än, men kommer göra det :)
    Jag är mycke nöjd med skorna och ska ha dom på en julfest med mannens jobb framöver :)
    Ha de gott.
    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Vackra lilla Anka. Känner igen.
    Då min kommer måste jag tvinga mig UT...lite värre då det är mitt i natten, men jag försöker bryta tankarna med något annat.
    Inte alltid lätt.

    När det gäller naglarna så har jag fortfarande några som är fula. Bulliga och konstiga.Dock inte lösa, men det tar visst lång tid för dom att ta igen sig.

    varm stor kram!!

    SvaraRadera
  4. Håller med gladmymlan..
    Det är en fysisk omöjlighet att få panikångest om man är avslappnad o andas rätt.
    Så sänk andningen till magen o slapp ner axlarna...
    Du är fantstisk duktig bara så du vet ;)
    O fixar du inte andningen...panika en stund då, det är ju inte hela världen det heller ;)

    SvaraRadera