onsdag 23 september 2009

Theo Tyson!

Jag är antagligen bäst i världen på att måla FAN på väggen, nu är
han inte så stor som jag hade trott men han har inte försvunnit,,
skuggorna har han lämnat kvar!
Jag har & gör ännu,,grubblar.

I Torsdags hittade jag en knöl i ena bröstet,,ja de ska man ju kolla
upp.
Anledningen till min "nojja" är att våran släkt har en del cancer
tyvärr.
Min Farmor hade bröstcancer, min Faster likaså,Pappa gick bort i
lungcancer 2007 & mamma opererade sej för bröstcancer 2007.
Så min "nojja" beror på att jag vill inte ha samma så ni förstår
nog vad som har svallat omkring i denna Ankkropp nu & det
blandat med mitt övriga panikångerst & ågren & ja allt de där.


I dag var jag & kollade upp det, min läkare trodde att det var
en körtel men med tanke på familjens historik så ska jag snart få
komma in på mammografi & även bröstkirurgen skulle bli
inkopplad..är skönt att det finns i rullarna nu & att det tas på alvar!

Jag har en av de bästa förstående läkarna, känner mej trygg med
honom & det är bara bra!

Antagligen så är det inget farligt men det är bara det att jag behöver
INTE detta nu,önskar ingen att behöva grubbla över en sån här sak!
Massa frågor kommer ju hur jag än gör,,vad händer nu, är detta
vanligt,,tänk OM,,,ja milioner tankar snurrar..


Är så erhört glad att jag har min fina hane som stöd, allt han har fått
stötta mej i det senaste taget är inte smidigt,,är så glad att du är
att vi kan prata & gråta,skratta & busa!
Var säkert 10 år sen jag upplevde denna underbara ge utan att
kräva känslan, att jag duger som JAG är..
ÄLSK DU!



När jag skulle hämta in Theo från gården idag så var det en liten tjej
som var lessen & blödde näsblod,flickans pappa hämtades & jag
försökte få koll på vad som hänt. Hade hon cyklat omkull?
Nä det var Theo MIN Theo som gett henne en smäll rätt över nosen.
Jag bara gapade måste jag erkänna!


Theo & en av de större killarna hade lekt att dom skulle "öva" på att
slåss men den stora killen backade undan & där stog den lilla flickan
& tjong så fick hon smällen & började blöda näsblod!
Jag tillhör inte kategorin " mitt barn skulle aldrig göra så" så
självklart skulle han be om ursäkt ,,!
Detta med att säga förlåt är så svårt, sitter så lång inne men till slut
så kom det med tysta ord.
-Förlåt det var inte meningen.
Så viktiga ord för det var inte meningen att slå henne men nu hände
det & det är inte ok, inte på långa vägar NEJ!


Jag ska inte skylla allt på tv för fantasi har han så det räcker & bir
över.
Här försökervi undvika alla filmer där det är ålder över hans,
inga spel med äldre vyer än han fixar...
Han har redogjort för King Kong & Indijana Jones bla för mej & det
tycker jag är lite väl bra!


Hade ett långt samtal med honom om vad som hänt & att det inte
var ok men kontentan blir att om det händer 1 gång till så blir det
utegångsförbud utan vuxen,,kul & ha med morsan i kojan va =)


Han fick även beröm för att han vågade be om ursäkt & att han nu
ska ta till sej det som hände, nästa gång är det kanske han som får
en tjockadäng utan att det är meningen mitt uppe i en "lek".
Vända på känslan!
Jag kände mej skamsen när jag gick därifrån iallafall.
Min lille Theo kände sej säkert lika skamsen tror jag, läppen
hängde hela kvällen sen!
Men en massa kramar så tror jag det blir till det bästa!

Nu ska jag dyka in i min IDUN bok..ha en bäst kväll allahopa!



Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Oj, massa grubblerier nu då. Hoppas du får besked snabbt! Stor kram/ Tina

    SvaraRadera
  2. nähä nu tror jag lilla anka sitter på ljugare-bänken så det stänker om det. inte skulle väl Theo Sötnos slå en tjej heller:-))))

    det där får du nog fila lite på, möjligvis att tjejen var ivägen för hans näve:-)

    ja mkt grubbel blir det, men esom jag liksom du är en tvättäkta hypokondriker, så har jag suttit o lusläst som du vet allt om bröstcancer, och det finns så mkt behandlingar, så skulle det nu vara det, så kommer vi re ut det tillsammans, jag lovar. fast det käääännns mer som att det är en körtel faktiskt. eller så har jag helt enkelt bestämt att det ÄR en lööjlig körtel bara så det så.

    kramen o ses i morgon!!!!

    SvaraRadera
  3. Usch! :-(
    Det här med knölar i bröst har jag själv gått igenom. Ingen rolig historia, bara en massa ångest. I mitt fall var det bara en körtel, och jag tror att det är samma sak för dig. Du är ju inte så gammal. Men du har rätt. Man ska alltid kolla upp knölar.

    Kram på sig

    SvaraRadera