tisdag 8 september 2009

Hårtvätt,,hua =)))

1
Så var simskolan gjord för denna vecka nu har han 8 ggr kvar att
plaska på,,han berättade stolt att han doppat nästan till ögonen=)
Fick även en pratstund med Aili,,brun som en pepparkaka
( nä inte avis),,,eller JO de är jag *L*
Detta är så nyttigt & få bort vattenrädslan hos honom eller nä
det är nog inte rädsla med reservation för att få vatten på huvudet.
Duschen tog sin lilla tid,,först in sist ut!!!!!
Min mamma säger att det går i arv *L*
När jag & Mari var små så hade vi oxå en period då vi INTE tvättade
håret hemma, min stackars mor fick åka flera mil för att få våra hår
tvättade till 2 familjer som hade badkar,,,,,
1
Jag har ett minne som jag nog aldrig glömmer, jag tror vi skulle bort
nån stans & jag var tvugen att tvätta håret.
Jag rymde från mamma i köket & sparng ut till pappa på gården &
våran vän Erik & sökte skydd (trodde jag ja )!
Det slutade med att pappa & Erik höll & mamma tvättade mitt hår
så snopet va =)

1
1
Jag har seriöst funderat på att börja träna, måste hitte på nåt jue &
varför inte träna då...Medley har ju "Tvättbräda" från 160 kr =),,
jag tar nog två!!!
1
Så nu är kvällen här, Hanen är & kollar Speedway på klubben, har ju
inte den kanalen här & Theo sover & jag nyduschad med allt vad det
böket innehåller!
Plasta in handen själva & håll den utanför vattnet & duscha med en
hand hela kroppen inklusive håret,,,enkelt va? eller inte!
1
Ska smurfa runt lite & sen dyka in i min bok..har fastnat i
FREJA-sagan om Valhalla,,kanonbra..kanske nån som vet om den
finns på film,,det är tre böcker.
Min "personliga assistent" ska klicka i lite färg i håret när han
kommer hem sen,,e han inte snäller så säg!
1
En tanke skickas till Mari även om du inte vill.
En bilist körde på henne idag bakifrån & hon på hoj,,hojen mår inte
bra men Mari klarade sej med en stukad hand som tur var..
Är ju inte så kul med tanke på att hon är en väldigt duktig
massageterapeut, hoppas att inget allvarligare kommer sen.
1
Ger er en kul avsnitt ur Macken som I LÖV...
1


1
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Jag har läst Valhalla-böckerna, jag tyckte också om dom. Men nån film tror jag inte jag vet om. Kramen!

    SvaraRadera
  2. Usch vad det verkar vara många mc-olyckor i år :-(

    SvaraRadera
  3. ååå dom böckerna trollbinder en!
    Var ett tag sen jag läste dom så kanske skulle läsa om. Tror inte heller det finns nå´n film.

    Längtar efter Camilla Läckbergs nya som kommer nästa vecka!!

    SvaraRadera