onsdag 12 januari 2011

Lycklig!

Med risk för att detta blir ett långt inlägg då jag inte har orkat
blogga på några dagar,,lusten har saknats,,så ta ett djupt
andetag, sippra på en mugg Java & läs =))

I dag var det dax för ett besök hos bröstkirurgen i Eksjö,när
läkaren kom in i rummet så blevo jag så glad...det var min
första operationsläkare Åsa som var tillbaka...bra avslut!
jag tycker hon är värd alla rosor som finns för hon är en
underbar läkare,medmänniska & hymlar inte.
Jag visste ju sen innan att bröst nr 2 var helt ok,dvs inga tumörer
i.
Hon talade oxå om att chansen att det ska komma tillbaka är
minimal & det tack vara att jag fick en sån tuff behandling som
jag fick.
Om det kommer tillbaka så är det levern,lungorna eller skelettet
som drabbas.
Jag ska inte överdriva men inte heller underdriva,söka läkare
något tidigare än normalt, som hon sa om jag har haft hosta i ex
3 veckor ska jag kontakta läkare & be om en lungröntegn.
Det svåra kommer att bli att lära mej vad som kan vara ett
varningstecken & inte hypokondrika.
För att plocka bort tankarna när dom kommer så ska jag göra
nåt jag gillar,,som hon sa..
-Ja en del äter salta fiska,en del går ut & går,,,

Hon undrade hur jag mådde psykiskt & ja de är ju inte bäst fast
det är helt normalt efter resan & hon gladde sej över att jag inte
har långt till skratt trots de jag varit med om.
Berättade om syster & mamma oxå ,hon sa bara oj!!!
Hon tyckte även jag såg fräsch & pigg ut,,de var kul & höra.

Ärret var hon nöjd med,jag ska bara smörja med kortisonsalva
i några veckor för att mjuka upp de..förklaringen på varför det
stramat & kliat.
Fick klartecken till att träna & vattengympa(nu finns inga ursäkter längre)
Men jag ska INTE sätta några krav på mej,göra sånt JAG gillar
& mår bra av.

Ang sjukskrivning så tar min husläkare över men Åsa var helt
med på mina planer så nu hoppas jag att försäkringskassan oxå
är med på det.
Jag är inte redo för att jobba 100 % det var vi ense om.
Jag är lycklig över att jag bor i Sverige & detta Lansting,,,,
att det finns mediciner & åtgärder att tillgå,det är tack vara det
som jag lever & kan få tillbringa mina år med min man & Theo
& alla mina underbara människor i min omgivning.
Bröstrekonsruktion är inget vi pratar om nu för det är jag inte
redo för psykiskt så det är väl om några år jag kan få nya
bobisar =) om jag vill det då,,just nu är det inte det viktigaste
för mej.
Beställde proteser iallafall.
Återbesök om 6 månader.


Traderafynd igen!

Har plockat ihop alla sopsortering idag,stationen här har varit
stängd sen 17 Dec & ja jag är alltför lat för att åka nån annanstans..
men i morron så öppnar det igen...blir tomt i garderoben nu *L*
samlingen!

Bella.
På lördag så kommer hon hem till oss,,längtar efter denna lilla
goding nu...fick lov & låna Theo en stund oxå så vi är med alla 3
när hon flyttar in..ska låna transportbur i morron så hon har nåt
att åka i.

I morron blir det lite fika & lite fix här hemma har en del som
måste korrigeras såsom dammtussar som virvlar på golvet fast
dom bör bo i dammsuagren ,blommor som är lessna på mej =)

Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. Så härligt att läsa =) önskar dig all gott och all lycka! Försök göra saker du gillar och ta dagarna som de kommer fram tills du har orken för jobb.
    Kram från mig

    SvaraRadera
  2. Va underbart!
    Verkligen!
    Och så mysigt med lilla Bella!

    SvaraRadera
  3. Annika Strandberg13 januari 2011 kl. 14:48

    Vattenjympa ät kul! Hoppas du fastnar för det :)
    ja du..smärtskala..jag kan ju säga att det gjorde ondare än jag förväntade mig. men det var bara första dygnet nu är det inte så farligt och tack gode gud för smärtstillande :) Sen trodde jag ju att det var brösten som skulle göra ont men det är bröstkorgen..ngt förbenat ont första dygnet men nu är det helt ok :)
    Det kommer bli bra om du bestämmer dig för att göra det *ler* kram kram!

    SvaraRadera
  4. du är så himla bra som du är!
    fortsätt med det!
    vi syns på söndag!
    Kram
    KusinLottaB

    SvaraRadera
  5. Du verkar vara en tjej som kan hålla humöret uppe!
    Lilla Bella kommer säkert att liva upp stämningen ett snäpp till, när hon kommer hem till er...

    Kram!

    SvaraRadera