onsdag 5 januari 2011

Katten Cajjo,,

..,ska in för vaccination!
Det damp ner i brevlådan idag från veterinären, kändes liten
aning kymigt.
Nr 1 vi fick avliva honom i Augusti.
Nr 2 han var ingen katt utan en HUND!


Per Oscarsson
R.I.P

I dagarna två har jag hostat,febervandrat,frusit,sovit & varit
allmänt slö,låg & booring.
Tur att Cociliana finns men skulle behöva något på dagtid oxå
tror jag så slemmet lossnar & jag inte rasslar.
Har verkligen inte haft lust med något,har nog varit stans tristaste
mamma..
Theo har varit här på dagarna då det är jullov från skolan så vi
har mest kollat på film & ätit glass.

I morron ska jag försöka ta mej ner på stan & handla lite &
kankse gå & fika med grabben så nåt skoj händer.

När brevet om Cajjo kom idag så började Theo prata om döden
igen, det har varit massa tankar omkring det nu, död & begravning.
Jag vet inte om det tillhör åldern kankse eller att det varit som det
har här.
Hur eller hur så pratade han om morfar i himlen.
Han konstaterade att morfar var upptagen där uppe med
att fixa iordning sina motorcyklar för det hade han många
i himlen=)
Fint sagt av honom.

Det bara sprutar ur honom massa roliga kommentarer & ord får
nog ta & skriva ner för mitt minne är ju inte det bästa på den här
sidan av stan i allafall!!

Vi fick en nyårshälsning från våran Bella.
Snart snart kommer hon till oss 1,5 v kvar!

Jag har fått ont där bröstet satt, svullnar så fort jag anstränger
mej & gör ont liksom under huden.
Ska till bröstkirurgen nästa vecka så då får han kolla på det men
det är en obehaglig känsla & kläderna gnaver på huden.
Men jag ska inte klaga för jag lever!!!

Nu vill jag bara bli frisk,få ork & lust tillbaka att göra saker
utanför Ankboet,vara social, få ordning på mitt minne &
koncentrationen,slippa mina listor,orka vara bland folk & vara
spontan.
Kanske bara behöva 1 almanacka för att komma ihåg saker,
händer ju att jag glömmer ändå trots mina 2 almanackor tyvärr.
Hur lång tid ska det ta?
Känns som om att jag inte kommer uppåt nåt vidare,det är så
lätt att halka bakåt.
Sömnen är totalt galen,jag kan inte slappna av!

Ska börja simma men måste inhandla baddräkt upptäkte jag =)
När jag drog i resåren så bara knastrade det,,ja så länge sen är
det jag använde den!!
Bikini känns mest knasigt att ta på,,

Har ett underbart spa att se fram mot i Februari i allafall, fick det
av Blomman när jag fyllde,,åh vad vi ska njuta hörru!

Hejdåposs!


1 kommentar:

  1. Du... Har du slemhosta skall du inte ta cocillana, den är för torrhosta.. Helst skall du ju ta en slemlösande hostmedicin då så det inte blir lunginflammation av det..

    De har ingen vidare koll de där veterinärerna :-S

    Min kanna du såg i min blogg köpte jag av en bloggare som råkade ha två, hade letat länge när jag såg en bild i hans blogg och påpekade det.. Då erbjöd han mig att köpa en :-) Så tyvärr har jag inget ba ställe att tipsa om :-( Du får kolla runt på loppisar, men vet att just den sorten är svåra att få tag på..

    Ha nu en fin trettondag och krya på dig..

    Kram Mia

    SvaraRadera