söndag 16 januari 2011

Sova på slott!!!

Här ska vi tillbringa vår bröllopsdag.
Ska bli häftigt att bo i ett slott 1 natt för det har jag aldrig gjort
innan..mysigt värre.
Theos pappa lovade ta grabben så vi kunde fira bröllopsdag,
härligt att bara åka i väg vi två & speciellt nu när jag är piggare.
Längtar massor & har jag tur så kanske jag känner av nån
aktivitet där inne,,,,moahahahahahaha!

Haft besök av min obiologiska kusin idag,kramades & fyndade.
Alltid lika härligt att ses kära "kusin".
Hoppas det gick bra hem i halkan & tack för
virkningsundervisningen!
Ni kankse kommer ihåg att jag skulle börja virka för ett tag sen
men när jag kom hem från affären där dom visade mej hur jag
skulle göra så hade jag glömt men fick ny undervisning idag så
nu måste jag öva ikväll direkt för annars är riskfaktorn hög på
att jag glömmer igen!!!
Mitt minne är bra men väldigt kort!
Är den inte ståtlig?

Ja, Bella öser på för fullt,igårkväll skrattade vi åt henne när
hon boxades med sin skugga samtidigt som hon tittade på tv
med stora ögon.
Hon är redan väldigt speciell katt,,,men det tar på krafterna att
busa så vila är ett måste..

Myz..
Ja så här mysigt har vi det då,hon sitter på axeln eller i nacken..
bättre än vetekudde minsann =)
Om hon ska fortsätta i samma anda som igår så kommer hon
bli riktigt mammig.
I går följde hon mej vart jag än gick & har sovit på min arm
hela natten.
Blev dock lite mycket för henne idag när vi var så många men
den skulden tar jag på mej för jag tänkte inte så långt alls men
när hon fick somna i mitt knä så ordnade det sej & nu är hon
tillbaka !

Fröken lägger tassarna i kors!

Ewa: Min mamma hade en katt som hon skaffade i tron om att
det var en hane & fick namnet Frans men sen fick Frans ungar =)
men namnet blevo kvar...

Jag har haft katt innan men det gick inte att ta med dom till
lägenheten,bodde på landet så det var utekatter.
Den första hette egentligen Prince Mikael Red men hos oss fick
den namnet Ettan(den hade samma färg som snusdosan Ettan)
katt nummer två fick ju då såklart namnet Tvåan..

Bella heter Bella egentligen gör att hon helt enkelt ser ut som
en Bella & kankse lite Twilight oxå!

Varför heter erat djur dess namn?

Hejdåposs!

6 kommentarer:

  1. Vill också sova på slott ju. Är inte ens gift jag......
    Angående virkningen...övning ger färdighet.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Jag hade en katt som hette Katten. Kom inte på något namn på 2 veckor och kallade den katten. efter två veckor kom jag på att hon hette Katten. :)
    Min ena vovve, han som heter kalven i bloggen heter det han heter för att det är förknippat med husbandets stora intresse. Den andra hunden som kallas den vita faran i bloggen heter det hon heter för att hon hette det när hon flyttade till oss.Här är historien om hur hon kom till oss. http://frugarman.blogspot.com/2010/11/sa-gick-det-till-nar-den-vita-faran.html
    Det är en lite speciell historia.
    Vad mina djur heter egentligen säger jag inte för jag använder inte några riktiga namn i rollen av Fru Gårman. :D

    SvaraRadera
  3. Glömde! Vad härligt att bo på slott! Det är ni värda!

    SvaraRadera
  4. Oj varför Ebba heter Ebba? För att hon svarde bara på de namnet när ni skulle hitta ett namn till henne. Egentliggen skulle hon hettat Tintin . När det gäller dizze så tyckte vi att diezel var ett coolt namn på en honkatt. Nu blev vi lite lurade för de visade sig sen att dizze va en han. Har haft en hamster som hette tjorven men döpte om honom till tjockis! Vi/ jag har haft en uppsjö av djur. Bl.a. En stålgrå hankatt son hette Charlie . En hittekatt som flyttade hem till oss när jag bodde hemma. Han blev kastrerad å då fick han namnet; challe balle tom balle !

    Tack för idag! Snart få vi kramas lite själva åxå!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Trassel heter så för att han såg ut som en på med trassel när vi hämtade honom... =)
    Hans riktiga namn är igentligen King.

    Kram
    Bergatrollet

    SvaraRadera
  6. Råkade trilla in här och se det här inlägget.
    Vi hade en rottweiler som hette Telma så när vi fick vår orangea katt blev det nästan självklart att döpa henne till Louise. Och vilket par det blev!
    Tyvärr finns inte Telma kvar längre, men Louise lever och frodas fortfarande.

    SvaraRadera