söndag 9 januari 2011

Skrämmande!


I går var min hane på årsmöte,jag låg hemma i sängen & surfade
& löste korsord.
Läste på Aftonbladet att en man blivit knivskuren i Vetlanda &
det var kritiskt.
Operation höll på, en misstänkt anhållen & flera vittnen inne för
förhör.
Jag blev jätteorolig & ringde Robban men inget svar,sms & fick
till slut svar men innan jag fick svar så var jag måttligt oroad!
Jag hade planerat att C skulle ta Theo & K kunde skjutsa mej
till Eksjö för jag kunde inte köra själv för jag hade ju tagit mina
sovpiller...hjärnspratt!
Nu behövdes inte mina planer som tur var.

Det är skrämmande detta våld som har blivit,visst slogs folk förr
oxå men då var det oftast med knytnävarna & man mot man.
Nu är det tillhygge av dess olika slag,endast fantasin sätter stop.
Droger är ofta inblandade & då menar jag inte bara alkohol.

Nu vet jag inte varför detta hände eller bakgrunden men det
spelar ingen roll, en 22 åring fick sätta livet till & någon eller
några kommer få sitta inne.
Vart är det på väg?
Är det detta som Theo ska växa upp i & vistas i?

Stackars föräldrar till dessa "barn".
Kan bara be till gudinnorna att jag aldrig behöver vara den
mamman som får ett sådant tragiskt besked.
***********************************************

Avatar

I kväll kollade vi på Avatar,nu funkade filen...Tack!
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om filmen, det var mycket
vackert i den men det där med robotarna ,,nja kankse inte
riktigt min påse chips.
Svår att betygsätta.
Avatarerna var väldigt vackra tyckte jag iallafall.
Har ni sett den & vad tyckte ni?

Varit duktig & frostat av frysen idag med, bäst & passa på
när det fortfarande går att ha maten ute i kylan under tiden.
När jag blir stor,,,då SKA jag ha en självavfrostande
frys minsann =))))
I morron åker jag på att baka för vinbären fick inte plats sååå
vinbärskaka blir det i mängder=))

Hejdåposs!

6 kommentarer:

  1. Usch då, förstår att du blev väldigt orolig! Allt våld, det är förfärligt! Det kan räcka med att vara på fel plats vid fel tidpunkt.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja det är otäckt.

    SvaraRadera
  3. ÅÅ låter som att jag ska bli inbjuden på fika:) jag älskar vinbär, speciellt svartvinbärssorbet... slurp!

    Ja du vad säger man? tanken har slagit mig fler tals gånger.. Men jag tror att de handla lite om hur man uppfostra sina barn. Att lära dem visa respekt för allt o alla. De är nog grunden till att få ett mindre våldfritt samhälle. Sen oxå lära våra barn att inte ta drogor pga vad som kan hända.

    De är vi äldre som ska fostra våra barn så att samhället bli bättre.

    Jo jag vill se Avatar, men vi kommer aldrig dit! Men jag tro att jag kommer att älska den.

    Nu sovar , sov gott bästa du!

    SvaraRadera
  4. Förstår din oro.. Jag blir ju orolig var gång jag hör en ambulans och jag vet att sonen är ute och kör :-S
    Våldet ja, man fattar liksom inte varför.. Inte alltid det ens har en orsak utan någon helt oskyldig blir drabbad.. Korkade människor finns det gott om..

    Hoppas din dag idag är bra..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Åh, den som har så fint budskap. Om att vi måste vårda vår Moder Jord, och inte låta pengar förblinda oss för då DÖR vi,och allt vackert runtomkring.... =)

    Puss och kram

    SvaraRadera
  6. Den var väldigt vacker Avatar kankse måste se den en gång till...

    SvaraRadera